زمان ثبت‌نام حج 97 اعلام شد

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد؛ ثبت نام قطعی از زائران حج 97 در نیمه دوم بهمن ماه انجام خواهد شد.
سازمان حج و زیارت دیروز با صدور اطلاعیه‌ای ودیعه‌گذاران حج تمتع تا 30 آبان ماه سال 1385 را فراخواند تا اطلاعات خود را تکمیل کنند. در پی آن نشست شورای برنامه‌ریزی حج درحالی تشکیل شد که حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت در آن حضور نداشت.
با این حال حجت‌الاسلام قاضی عسکر ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ که ریاست این شورا را به عهده دارد، از مسوولان ذی ربط خواست هرچه سریعتر هزینه حج سال آینده را نهایی و اطلاع‌رسانی کنند.
او تاکید کرد: همه کمک کنند تا در روند کارها تاخیر ایجاد نشود و ضمن تماس و پیگیری مستمر با طرف سعودی زمینه اعزام تیم‌های کارشناسی به عربستان فراهم شود.


سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در ادامه از نشست نمایندگان استانی این مرکز و تصمیمات اتخاذ شده برای انجام سریعتر معاینات پزشکی زائران حج 97، گزارشی داد و نصراله فرهمند ـ مشاور رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز گفت: امسال زائران ایرانی ازبیست ایستگاه پروازی دراستان‌های مختلف به دو فرودگاه مدینه منوره و جده انتقال خواهند یافت.
محمد جواد دانشیار، مدیرعامل شرکت شمسا هم درباره نحوه تامین و پرداخت هزینه‌های ارزی و ریالی اعزام زائران به عتبات عالیات گزارش داد و نماینده ولی فقیه با اشاره به برخی مشکلات زائران درعراق گفت: نمی‌توان نسبت به این مشکلات بی‌تفاوت بود و باید درنظام و مدیریت کلان کشور، این مسایل پیگیری و حل شود.
قاضی عسکر همچنین اظهار کرد: نتایج بدست آمده در کارگروه‌های آسیب‌شناسی حج گذشته در حوزه وظایف سازمان حج و زیارت و بعثه عملیاتی شود و برنامه مدونی برای استفاده از رسانه‌های جمعی در برنامه‌های حج تهیه و اجرا شود.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس بنیاد مسکن: 2700 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه پرداخت می‌شود اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ ترامپ در فکر عزل رئیس دفتر کاخ سفید است زمان ثبت‌نام حج 97 اعلام شد طرح ترامپ برای غارت عربستان روسیه جنگنده‌های سوخو-30 به میانمار می‌فروشد بارزانی: تاریخ مشخصی برای حل اختلاف با بغداد وجود ندارد بازگشت نیم میلیون عراقی آواره جنگ داعش دکتر قاضی زاده هاشمی: وزارت بهداشت با قیمت‌گذاری کالاهای سلامت مخالف است پرونده یمن در سازمان ملل به دست یک دیپلمات انگلیسی افتاد شمخانی: صحبت از بازبینی برجام ناشی از توهم ترامپ است لاریجانی: در صداوسیما به موضوع امیدآفرینی در جامعه توجه بیشتری شود ایران و سوریه خواستار خروج ترکیه ازعفرین شدند تاکید محافظه‌کاران آلمان بر لزوم تسریع مذاکرات ائتلافی برای تشکیل دولت وزیر نیرو: سازگاری با کم آبی را جایگزین مقابله با خشکسالی کنیم اعلام آمادگی کردهای عراق برای اعزام نیرو به عفرین و جنگ با ترکیه اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ